Kodowanie na języku polskim – czwarty dzień CodeWeek
Uczniowie otrzymali karty pracy z zapisem zagadkowych znaków, które ukrywały treści polonistyczne. Otrzymany klucz (nazywany czekoladką) pozwolił odkodować tekst.
Oprócz atrakcyjności, powyższe zadanie miało również inne zalety - wzmacniało koncentrację i poprawiało koordynację na linii oko-ręka.
Kolejne zadanie polegało na rozwiązaniu graficznego dyktanda. Najpierw uczniowie uzupełniali luki literowe w wyrazach z trudnością ortograficzną, następnie dopasowywali do wyrazów kolor zgodnie z legendą, i na koniec wypełniali plansze z zakodowanym rysunkiem odpowiednimi kolorami.
W ostatnim ćwiczeniu, gramatycznym, wykorzystaliśmy planszę do gry w „Muchę”(źródło: zakreconybelfer.pl). Zabawa polegała na poruszaniu się po planszy wypełnionej czasownikami zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałki (kod). Po odnalezieniu właściwego wyrazu, należało określić jego formę.