cw

Kodowanie na języku polskim – czwarty dzień CodeWeek

Uczniowie otrzymali karty pracy z zapisem zagadkowych znaków, które ukrywały treści polonistyczne. Otrzymany klucz (nazywany czekoladką) pozwolił odkodować tekst. 

Oprócz atrakcyjności, powyższe zadanie miało również inne zalety - wzmacniało koncentrację i poprawiało koordynację na linii oko-ręka.

Kolejne zadanie polegało na rozwiązaniu graficznego dyktanda. Najpierw uczniowie uzupełniali luki literowe w wyrazach z trudnością ortograficzną, następnie dopasowywali do wyrazów kolor zgodnie z legendą, i na koniec wypełniali plansze z zakodowanym rysunkiem odpowiednimi kolorami.

W ostatnim ćwiczeniu, gramatycznym, wykorzystaliśmy planszę do gry w „Muchę”(źródło: zakreconybelfer.pl). Zabawa polegała na poruszaniu się po planszy wypełnionej czasownikami zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałki (kod). Po odnalezieniu właściwego wyrazu, należało określić jego formę.

Autor: Elżbieta Kopera