złość

Co mogę zrobić ze swoją złością?

Na kolejnych zajęciach Uniwersytetu Dzieci zaprosiłam  uczniów do ćwiczenia, które miało na celu uruchomienie ich refleksji na temat złości. Temat jaki wybrali brzmiał: Co mogę zrobić ze swoją złością? Uczniowie przyglądali się twarzom osób otaczających ich. Zwracali uwagę, jakie robią miny w określonych sytuacjach: kiedy się uśmiechają, kiedy marszczą brwi, kiedy się czerwienią. Z ciekawością przypatrywali się reakcjom ciała, np. czy twarz jest spokojna, czy napięta. Wykonali termometr złości. Zwracali  uwagę na to, jak reagowało ciało w sytuacjach, gdy odczuwali złość. Na sylwetce odrysowanego na papierze  kolegi zaznaczali obszary, w których może pojawić się złość i gdzie ją można odczuć fizycznie. Zapisywali również myśli, które towarzyszą złości. Wyświetliłam uczniom film przygotowany przez autora cyklu a następnie rozmawialiśmy na temat treści w nim zawartych. Doszliśmy do wspólnego wniosku, że złość sama w sobie nie jest zła i pełni bardzo ważną funkcję informacyjną. Wybraliśmy też kolejny temat spotkania: Jak dbać o dobry nastrój?

Autor: Wychowawca oraz uczniowie klasy VI