HARCERSKI ZLOT W KARKONOSZACH

W roku szkolonym 2015/2016 rozpoczęliśmy swoją harcerską przygodę biorąc udział w Ogólnopolskim XXIII rajdzie „Granica”, który odbył się w dniach 17 -20 września 2015r. w Szklarskiej Porębie.

Hasło przewodnie rajdu brzmiało „Idę w górę”, czyli  spełniam swoje marzenia, osiągam wyznaczone cele, zdobywam najwyższe szczyty. Pełni zapału do odkrywania Karkonoszy wyruszyliśmy w całonocną podróż pociągiem, aby rano po dojeździe do Szklarskiej Poręby od razu odkrywać i poznawać piękne oblicze gór.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy do Chaty Walońskiej, gdzie w otoczeniu skał i minerałów przedstawiano nam historię walońskich poszukiwaczy skarbów, prezentowano minerały, które można spotkać w Karkonoszach, dodatkowo odbyły się zajęcia w szlifierni – harcerze szlifowali okruchy minerałów, a harcerki tworzyły własną biżuterię. Następnie poszliśmy szlakiem do wodospadu Szklarki, a wieczorem odbyły się warsztaty malarskie „Góry”.

W piątek pojechaliśmy do Świeradowa - Zdroju, zobaczyliśmy z bliska piękno Gór Izerskich. Wjechaliśmy gondolą na Stóg Izerski, skąd widoki były przepiękne. Idąc szlakiem wraz z przewodnikiem schodziliśmy ze szczytu. Po intensywnym dniu, w Schronisku czekała niespodzianka –odbyły się warsztaty artystyczne, a także długo wyczekiwana zabawa taneczna.

Sobota to całodniowy pobyt w górach, najpierw wjazd wyciągiem krzesełkowym na Szrenicę – szczyt górski zachodniej części Karkonoszy w pobliżu granicy państwowej z Czechami, potem zejście z przewodnikiem. Trasa długa, ale widoki i górskie powietrze samo nas niosło. Z uśmiechem na twarzy, choć z kropelkami potu schodziliśmy dziarskim krokiem. Wieczorem odbyła się Msza Św. w kościele, a następnie zorganizowano specjalnie dla wszystkich drużyn harcerskich ze wszystkich tras koncert zespołu muzycznego w plenerze. Choć już był chłodny wieczór to w sercach nam muzyka grała i przez wspólną zabawę szybko się rozgrzaliśmy.

Po trzech intensywnych dniach nadeszła niedziela, ostatni dzień naszej górskiej przygody, czas podsumowań, pożegnań… Smutni, że już musimy wyjeżdżać, ale pełni nadziei, że za rok znów tu wrócimy, stawiać sobie kolejne wyzwania i przełamywać swoje słabości, pożegnaliśmy się ze Szklarską Porębą i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Z harcerskim pozdrowieniem:

20 DH NS „Silne Dziki”

21 DH NS im. Ireny Sendlerowej

Serdeczne podziękowania składamy Stowarzyszeniu Inicjatyw Lokalnych „IGNIS”, które pozyskało na nasz wyjazd środki finansowe z Urzędu Miasta Dęblin.