Wyszukiwarka

HARCERSKI START: 14-17 WRZEŚNIA 2017

21 DH Nieprzetartego Szlaku „Wataha” rozpoczęła kolejny rok harcerski wyjazdem na XXV Górski Rajd Granica 2017 w Szklarskiej Porębie. „Wataha” w składzie: Iza, Malwina, Emilka, Wiktoria, Diana, Wika, Patrycja i Paula pod opieką druhen Anety i Joli uczestniczyła w zmaganiach trasy IX pod komendą phm Aldony Karlak. Tegoroczny rajd odbywał się pod hasłem „Marzenia bez granic” – spełniałyśmy więc swoje marzenia o górskiej wędrówce, spotkaniu przyjaciół i wspólnym harcowaniu w otoczeniu karkonoskiej przyrody.

Pierwszego dnia rajdu zwiedzałyśmy Szklarską Porębę. Wykonując zadania zwiadowcze dotarłyśmy do Żelaznego Tygla Walońskiego, gdzie poznałyśmy pracę i narzędzia dawnych górników oraz uczestniczyłyśmy w warsztatach ceramicznych. A wieczorem odbył się powitalny apel i kominek, na którym każda drużyna prezentowała swoje pamiątki i wspomnienia z ubiegłorocznych rajdów. Dzień zakończyłyśmy tradycyjnym kręgiem. Następnego dnia, w piątek rozpoczęłyśmy górską wędrówkę – wjechałyśmy wyciągiem na Szrenicę, skąd po krótkim odpoczynku w schronisku powędrowałyśmy przez Halę Szrenicką zielonym szlakiem do Jakuszyc. Mimo niesprzyjającej aury wszystkim harcerkom dopisywały znakomite humory, które utrzymały się aż do wieczornej dyskoteki. W sobotę nastał kolejny dzień wędrówki. Tym razem przemierzałyśmy szlaki Rudaw Janowickich. W malowniczym schronisku Szwajcarka był czas na odpoczynek i wykonanie pięknych kart do kroniki rajdowej. Następnie leśnym szlakiem wyruszyłyśmy w dalszą drogę, aż na szczyt Sokolik. Po powrocie do Szklarskiej Poręby odbył się apel końcowy naszej trasy, na którym harcerki otrzymały dyplomy oraz wspólny dla wszystkich tras koncert. Ostatniego dnia, w niedzielę wzięłyśmy udział w końcowym apelu Rajdu Granica. Spotkałyśmy tam kolegów i koleżanki z innych tras, wspólnie świętowaliśmy 25 urodziny rajdu jedząc pyszny torcik. Spotkało nas też  bardzo miłe wyróżnienie – wystąpiłyśmy na apelu odbierając dyplom za zajęcie I miejsca na IX trasie. Była to piękna nagroda za kilkudniową wędrówkę.