Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Jesteś tutaj: Start / Internat / Chipsy

Chipsy

     Wraz z jesienną słotą nadchodzi okres zwiększonej zachorowalności na różnego rodzaju infekcje. Możemy sobie skutecznie pomóc m.in. wzbogacając codzienną dietę o odpowiednie witaminy i składniki mineralne, ukryte w warzywach. Wśród miłośników zdrowego stylu życia triumfuje jarmuż… i nie ma w tym nic dziwnego. To prawdziwa skarbnica białka, witamin i składników mineralnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Warto więc pokochać wyrazisty, lekko pikantny smak tego warzywa.

     Jarmuż to niepozorna kapusta o niezwykłym składzie. Zielone liście mają sporo wapnia, równie dużo żelaza, jak również ważnych witamin – K, A i C. Warto go jeść również z powodu przeciwutleniaczy, które walczą z wolnymi rodnikami, zapobiegają tak zwanemu stresowi antyoksydacyjnemu oraz działają przeciwzapalnie. Jednym z lepszych są chipsy, które świetnie chrupią i dobrze doprawione smakują wyśmienicie.
     30 poździernika adepci sztuki kulinarnej poznali to niezwykłe warzywo  a następnie przygotowali  chrupiące chipsy.

 

Przepis na chipsy z jarmużu

Składniki:
- liście jarmużu,
-odrobina ulubionego oleju,
-przypraw (np. soli himalajskiej, ziół prowansalskich, papryki w proszku – w zależności od preferencji).
Chipsy pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Zazwyczaj trwa to od 7 do 12 minut – w zależności od wielkości liści. Liście wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem, spryskujemy ulubionym olejem lub oliwą i posypujemy przyprawami. Wkładamy do piekarnika i pieczemy aż do momentu, gdy liście będą chrupkie.
                                                                                                                                     Smacznego!

 

Autor: Beata Kwapisz

Przejdź do góry