Wyzwanie projektowe Sala moich marzeń

 

Pracując z dziećmi i młodzieżą nad wyzwaniem projektowym pracowaliśmy szukając inspiracji w codziennym życiu, na zewnątrz, w Internecie, podczas rozmów z dorosłymi. Przeglądaliśmy propozycje dekoracji sal lekcyjnych, pomieszczeń prezentowanych na stronach dekoratorskich. Naszą pracę wzbogacały pozytywne emocje i kreatywne rozwiązania. Etap kolejny to badanie użytkownika czyli stworzenie projektu sali lekcyjnej swoich marzeń. Uczniowie odpowiadali sobie na pytania jak ma wyglądać ich sala, jakie elementy dekoracyjne sprawiłyby, że dobrze czuliby się podczas zajęć, sprzyjałaby ich pracy w atmosferze dobrej komunikacji. Burza mózgów dała również odpowiedź, w jakiej przestrzeni trudno im się pracuje, przebywa, co ich rozprasza. Swoje spostrzeżenia zapisywali na tablicy lub kolorowych kartkach. Klasa ich marzeń była dla jednych kolorowa, ściany były pokryte farbą tablicówką aby mogli na niej pisać, tworzyć, dla innych - szare ściany , stonowana kolorystyka jest azylem. Nauczyciel jest w zasięgu wzroku uczniów. Ostatecznie doszli do kompromisu i uzgodnili pomieszczenie przyjazne wszystkim. Uczniowie pytali , jakie wrażenia wywarła na nich klasa mojego dzieciństwa, jakie mam z tym związane wspomnienia. Poprosili, by nauczyciel włączył się do zabawy i zaprojektował salę swoich marzeń. Praca uczniów jest efektywna i kreatywna, przynosi zamierzone efekty. W kolejnym roku szkolnym uczestnicy chcą pracować projektowo. 

 

 

 

Autor: Monika Kornaga