Realizacja działania projektowego Desing thinking Jak skutecznie i empatycznie rozwijać się w szkole?

 

Zadanie realizowane było w klasach 4-6 oraz 7-8 w roku szkolnym 2021/22. 

Uczestnicy zadań projektowych wykazali się niezwykłą aktywnością, kreatywnością oraz pomysłowością w realizacji pomysłów. Spotkania odbywały się raz w tygodniu a uczniowie czekali na nie z ogromną niecierpliwością. Projekty jakie realizowali były godzinne, kilkugodzinne, tygodniowe. Zależało to od rodzaju wybranej przez nich tematyki. Projektowali salę   marzeń, ogródek przyszkolny, zwierzęta w najbliższej okolicy. Praca przebiegała w atmosferze wzajemnej pomocy i współdziałania, Nauczyciel był tylko obserwatorem podejmowanych aktywności. Wykonywanie prac dawało uczniom satysfakcję, sprawiało, że uczyli się przez zabawę. Działali w przyjaznej atmosferze, bogaci w doświadczenia, jakie zdobywali w   pracy projektowej. 

Kreatywność  oraz zaangażowanie uczniów ,ich zadowolenie pozwala na podjęcie decyzji o kontynuacji innowacji w kolejnym roku szkolnym. 

 

Autor: Monika Kornaga