Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Jesteś tutaj: Start / Kalendarz

Kalendarz

Artykuły

cw

2019-10-10
Powiększ zdjęcie

Trzeci dzień CodeWeek

Uczniowie klasy 8 na zajęciach koła TIK wykonywali zadania z zakresu programowania bez użycia urządzeń elektronicznych. Pierwsze zadanie polegało na rozkodowaniu zaszyfrowanych przysłów i powiedzeń. Drugie zadanie to tworzenie , wdrażanie i stosowanie strategii w grze CodyRoby.

Czytaj więcej o: cw

CW

2019-10-10
Powiększ zdjęcie

Czwarty dzień Code Week

W  dniu 09 .10.2019r na zajęciach pozalekcyjnych zorganizowane zostały zajęcia Code Week z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania. Uczestnicy  wykonywali zadania przygotowane przez p.M. Wojdat oraz p.M. Kornagę.

Czytaj więcej o: CW

cw

2019-10-10
Powiększ zdjęcie

Gra karciana CodyRoby – 10.10.2019r.

„Jestem robotem i potrzebuję Twojej pomocy. Pracuję w fabryce zabawek. Razem z moim kolegą pakujemy i wysyłamy gotowe zabawki do sklepów.” - to fragment przykładowego scenariusza zajęć gry karcianej CodyRoby. Kodowanie bez komputera CodyRoby to gra planszowa, w którą jednocześnie mogą grać 2-4 osoby. Gra bez komputera do zabawy z dzieckiem przy użyciu planszy i kart (do wydrukowania na domowej drukarce). Gra wymaga przewidywania ruchów i układania ich w następujący po sobie ciąg zdarzeń. W dniu dzisiejszym w kodowanie bez komputera bawili się uczniowie klasy IV na zajęciach informatyki.

Czytaj więcej o: cw

cw

2019-10-10
Powiększ zdjęcie

Scratch to fajna zabawa

O tym jaką fajną zabawą jest programowanie w języku Scratch mogli przekonać się uczniowie klasy VI na zajęciach informatycznych 10 października 2019r. Celem lekcji było stworzenie animacji przedstawiającej dialog dwóch postaci. Uczniowie wykazali się dużą wyobraźnią i pomysłowością w tworzeniu nowych „duszków” i wypowiedzi dla nich. Można było zaprogramować ruch i dźwięk. Czasami okazywało się, że pies śpiewał, a kot szczekał, ale wszystko można było udoskonalić. Z minuty na minutę wszystko pięknie wychodziło i niezwykłe postacie podróżowały w kosmosie. Zachęcamy wszystkich do  zapoznania się z filmami instruktażowymi. Zobaczycie, że to świetna zabawa – nawet dla dorosłych!

                                                                                                   

https://scratch.mit.edu/

https://scratch.mit.edu/projects/179470715/

Czytaj więcej o: cw

cw

2019-10-10
Powiększ zdjęcie

Kodowanie na języku polskim – czwarty dzień CodeWeek

Uczniowie otrzymali karty pracy z zapisem zagadkowych znaków, które ukrywały treści polonistyczne. Otrzymany klucz (nazywany czekoladką) pozwolił odkodować tekst. 

Oprócz atrakcyjności, powyższe zadanie miało również inne zalety - wzmacniało koncentrację i poprawiało koordynację na linii oko-ręka.

Kolejne zadanie polegało na rozwiązaniu graficznego dyktanda. Najpierw uczniowie uzupełniali luki literowe w wyrazach z trudnością ortograficzną, następnie dopasowywali do wyrazów kolor zgodnie z legendą, i na koniec wypełniali plansze z zakodowanym rysunkiem odpowiednimi kolorami.

W ostatnim ćwiczeniu, gramatycznym, wykorzystaliśmy planszę do gry w „Muchę”(źródło: zakreconybelfer.pl). Zabawa polegała na poruszaniu się po planszy wypełnionej czasownikami zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałki (kod). Po odnalezieniu właściwego wyrazu, należało określić jego formę.

Czytaj więcej o: cw

Przejdź do góry